the tale of etoiles

yessica fransisca stephanie
june 30th 1991
"there's more to see than can ever be seen,
more to do than can ever be done"

The Lord himself goes before you and will be with you; he will never leave you nor forsake you. Do not be afraid; do not be discouraged.

—Deuteronomy 31:8

Serenity Prayer

God grant me the serenity
to accept the things I cannot change; 
courage to change the things I can; 
and wisdom to know the difference.

Living one day at a time; 
enjoying one moment at a time; 
accepting hardships as the pathway to peace; 
taking, as He did, this sinful world
as it is, not as I would have it; 
trusting that He will make all things right
if I surrender to His Will; 
that I may be reasonably happy in this life
and supremely happy with Him
forever in the next. 
Amen.

 

NB: Thanks to Randy who found this Serenity Prayer in the car he bought in Tulsa. Ternyata Tulsa University dan lingkungannya banyak orang Kristen. Thank God, Randy bilang orang-orangnya baik semua. Senang!

Taken from tumblr yanawicaksana.
5 Juli 2013. Sendang Biru, Jawa Timur.It was the first time I saw the ocean of star in the brightest sky I ever seen. Thank God for the moment, and somehow their sparkle gave warmth and strength for my future.

Taken from tumblr yanawicaksana.

5 Juli 2013. Sendang Biru, Jawa Timur.
It was the first time I saw the ocean of star in the brightest sky I ever seen. Thank God for the moment, and somehow their sparkle gave warmth and strength for my future.

Menanti Jawaban Tuhan

  • Percakapan ini berlangsung di mobil Kak Ernita sepulang dari gereja. Berawal dari obrolan mengenai hasil SBMPTN anak-anak HKBP Bandung Barat.
  • Kak Ernita: Iya dulu aku juga langsung dapet jawaban 'tidak' dari Tuhan langsung habis hari-h ujian SPMBnya.
  • Kak Ernita: Ngikutin kata Mama, disuruh ambil D3 di Polban.
  • Kak Ernita: Males-malesan kuliahnya, gak suka disitu, eh lulus dan kerja. Tapi dipikir-pikir mungkin saya juga kalau masuk UNPAD malah DO, gak cocok sama cara belajarnya.
  • Kak Ernita: Tapi ada tekad, "suatu saat saya bakal kuliah di tempat yang baik" dan bener aja, Tuhan nyuruh saya nunggu, 4 tahun kemudian saya lulus S1, di UI pula.
  • Yessica: (Ngangguk-ngangguk) Iya banget, Kak.
  • Yessica: (Dalam hati keingetan tentang dulu kepingin banget STEI ITB, setelah ngikut pendapat orang tua dan ganti pilihan SNMPTN, dapet FTTM ITB dan bersyukur banget gak jadi STEI ITB)
  • Yessica: (Ngangguk lagi)
  • Kak Ernita: Ini juga lagi jadi pergumulan saya. Jangan-jangan doa saya baru dijawab Tuhan emang pas saya udah nggak mau atau ngebet hal itu.
  • Kak Ernita: Waktu dulu pengen banget ada pasangan hidup juga kayak gitu. Eh dapetnya pas gak kepingin punya pacar. Tapi Tuhan bilang sama saya, 'Udah, kamu butuh kok. Coba aja dulu'
  • Kak Ernita: Eh taunya bener. Waktu itu kan saya kuliah jauh di Salemba, saya berdoa supaya bisa punya motor.
  • Kak Ernita: Taunya yang dikasih bukan cuma motor, malah sampai ojek-ojeknya sekalian! Hahaha (re: pacarnya yang jadi suaminya sekarang)

Patience and Perseverance

Countless times I counseled people to be patient and rely on God not in ourselves, but how can I not even realize that I haven’t persevere in prayer?

Last night, I reminded, that as long as I have my breath, I still in the battle against the flesh of my own, battle against the eye of my own passion, and against the pride of my own.

And yes, patience and perseverance test are not only as simple as black and white, not only as simple as ‘stealing’ or ‘not stealing’.

Complexity.

Complexity that would made me wonder what is the truth, complexity that would made me realize that no human power able to face this battle. Only You.

Watch and pray so that you will not fall into temptation. The spirit is willing, but the flesh is weak.